söndag 8 september 2013

Veckan som gick!!!!

P9010136Våran vecka Nr: 36…Hundvakt åt två fallor…Lotta och hennes valp Agnes…två fina och älskvärda  hundar …men känslan av att inte räcka till fans där…

P9030152Det största positiva förutom närvaron till de älskvärda för mig var att jag kom då mig ut varje kväll på en prommis …Även Lotta och Agnes tyckte det...Tord tog Lotta och jag Agnes…Här besöker vi de fina kossorna på Grans lantbruksskola..Både Lotta och Agnes skällde som bara den…hi hi…små tokar!!!

P9030143Vem kan motstå denna fina och älskvärda blick???? inte jag! kram Agnes!!

P9040156På onsdag skjutsade Tord min far till polisstationen för att hämta ut hans ID ,nu kan han hämta ut sina pengar själv från banken utan min hjälp….vilket känns riktigt skönt……Efteråt var han hem till oss….på lite lunch och fika, jag överlämnande  de pengar han förvarat hos oss sedan sep-2012.Postgirot fungerar fullt ut nu..så.nu känner jag mig totalt kvitt!..skönt!! och önskar honom all lycka.

Våra söta barnbarn har gästat oss..vi har plockat de sista hallonen och myser i kvällssolen.

P9060162

P9060163Här ser du kvällens giva….hihhi..några björnbär också..men det kommer mer av björnbären….

Den största överraskningen i kväll var ändå att svärsonen kom till oss med en fin harr fjällad och rensad..jag känner mig som min mor då jag smör steker harr ,far min tyckte också om  att fiska och även  att plocka bär  men tyvärr fick mor både rensa bären och fjälla och rensa fisken …far tyckte om att vara ute, som sedemera också väckte mitt intresse för naturen Jag lärde mig en hel del av honom.. …  Avslutar med orden Ja iallafall så luktade det alltid så gott när mor stekte harr..

P9070164

1 kommentar: