lördag 1 december 2012

Jag tycker om dig..

CIMG5128

I kväll börjar jag min blogg med att visa matrummet …”kärnan i huset”..som nu är advents klar..I dag har de yngsta söta barnbarnen varit hos oss hela dagen …och vi har hunnit med en hel del….bla. spelat  Bamse memo..sjungit, tittat på Ronja rövardotter , ritat på white board tavlan..kramats och ätit gott..och eftersom det är lördag så har morfar Tord varit och köpt lördagsgodis…

CIMG5130…Hamburgare är gott!! Tycker Melker…CIMG5133….Efter middagen tittar Melker djupt in i godispåsen…hmmm!! Godis!

CIMG5131..Wilmer kan dela sin burgare själv!!….stor och duktig..snart 5 år…..Han säger :”Mormor jag tycker om dig”…Hmm!! jag smälter av dessa underbara små …de är för fina…

CIMG5132..Lite data spel måste Wilmer hinna med….i dag gäller det att släcka husbränder..han jobbar för fullt med att spola vatten på hus som brinner…han ropar titta !!! jag klarade det!!!Bra brandkår med duktiga brandmän…med Wilmer som huvudperson.

För övrigt så har vi äntligen fått lite snö..ca: 3-4cm…men kallt…-11 grader och nordliga vindar!!

Jag har inte varit till Roknäs denna helg ännu iallafall…kanske blir det ett besök på söndag!!??Nu ska min man och jag slappa en stund i våra sköna fåtöljer i tv rummet....Postkod och senare så mycket bättre……Ha de alla fina!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar