tisdag 19 februari 2013

In med våren….

Idag har vi haft en underbart fin och solig dag med takdropp…Kicki och jag åkte till min mor och far i Roknäs. Kicki hjälpte mig med bla.att byta gardiner…nu skulle julen bort och mer vårligt in…

20121221Här står kicki med armarna mot himlen i fars rum…bort med julen in med våren…

20121222Far hade problem med andningen…..astman har besvärat honom en hel del den senaste tiden….Men innan vi lämnade honom så kände han sig bättre….Jag talade med sköterskan på boendet och berättade om fars svåra astma….Kicki hjälpte mig även att byta gardiner i mors rum  ….Jag kokade kaffe och bjöd mor och far på semla med varm mjölk…Gott tyckte de…men eftersom inte mor kan äta eller dricka själv, så hjälpte jag henne…Hon åt ungefär en fjärdedel av semlan..

20121213

20121215..I dag var mor betydligt piggare än för fyra dagar sedan, då jag besökte henne…Hon var så glad över kicki..hon sa flera gånger..du är så fin och strök henne på kinden, hon tillockmed skrattade ljudligt vi ett tillfälle…..och mig strök hon på armen med ett leende…. ….Hon behöver mycket glädje och stimulans både fysiskt och psykiskt…..Jag skulle vilja vara där en stund varje dag!!!…men…till våren och sommaren får jag bättra på mig..??..Skönt känns iallafall att vi lämnade henne i dagrummet där det just nu var en dam som sjöng och spelade för gamlingarna…mor vinkade hej då till oss.

Ett stort tack till Kicki, som orkade och ville följa mig i dag…Jag vet att du inte heller mår så bra…hoppas du söta gulliga barn får hjälp. Älskar dig så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar