lördag 23 februari 2013

Den 23 februari.

Gulliga Ekaterina och Roger kom till oss i dag…efter lunch åkte vi till Roknäs för att besöka mor och far….väl framme i mors rum…hjälpte Ekaterina att byta till lite vårligare gardiner……vi hade det så mysigt med lilla mor…med kramar, smek och skoj..

2012122920121227Roger vill försöka hjälpa mor i säng, men det går ej!! hennes ben bär inte alls…

20121228så det blir en kram och några positiva skojiga fraser från Roger till sin mormor….vi larmar och hjälpen kommer från boendet…

20121223… Men efter en stund  kom far ner, med en sur blick…Nu var han på det där oraliskt hemska humöret Huuu…vilket jag inte alls tål….Min mor har varit den  för mig i hela världen.. jag älskar henne av hela mitt hjärta och tål inte höra något elakt om henne….Det han säger om henne kallar jag för psykisk tortyr…och det kan jag inte svälja….Jag vet att söta mor hör allt det onda som han berättar om henne vitt och brett..men hon kan tyvärr inte försvara sig …stroken tog talförmågan…Det är så sorligt för mig, Roger och Ekaterina och säkert även för mor…Men innan vi lämnade boendet, överlämnade jag två påsar med hembakade kanelbullar till far….”ont ska med gott belönas”… Eftersom vi avbröt besöket tidigare än vi tänkt..så åkte vi till en trevligare tillställning…nämligen till Kicki och Tobbe.

20121234Här utstrålar lugn och harmoni..Kicki sitter med lilla Nicolina och bara myser…..det kommer mera…

20121230Det är Tobias födelsedag i dag ,här ser du födelsedagsbarnet…….Ekaterina och Roger…Grattis Tobbe, min fina svärson!!!!!

20121233Go tårtan!!!

20121232Frida myser av allt gott!!20121231..Även min gulliga Tord smakade av den goda tårtan..

20121237och de fyrbenta vännerna hade fått en hel del matnyttigt även de så klart…..Avslutar min blogg som nu innehåller både ris och ros med en vacker bild av Fridas söta dotter..mitt barnbarnsbarn Nicolina 1 månad och 1 dag ung.

20121122..Och till slut bilder av de vackra blommorna…

20121235

20121236

Rosor och vårlika tulpaner pryder nu Tobias bord….och innan kvällen är slut kommer säkert mera…..Låt det positiva övervinna det negativa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar