lördag 2 mars 2013

Glädjens dag!

Ute är det snöstorm, men inne har jag det så lugnt och skönt…Morgonen började jag med att följa friidrotten på TV….Jag är kanske lite knäpp, men intresset är så stort , så jag nästan inte tog mig tid att laga lunch…men jag slet mig från tv:n och tillagade en championssoppa och kokade ägg….I morgon fortsätter friidrotten och jag bänkar mig så klart…..Jag älskar ju också att stå vid spisen, så i dag blev det två huvudrätter……Gjorde detta med tanke på morgondagen ….då många finaler i friidrotts VM. står på spel…I bla. höjdhopp..mm

201212502012125120121252….Men det bästa på hela denna dag var att jag talat med min fina mor i telefon….

20120923.Jag ringde till hennes avdelning och frågade hur mor mådde och ville skicka en kramhälsning till henne….då svarade en personal att jag gärna fick tala med henne , hon sitter i matsalen just nu…gissa om jag blev glad..det blev en glädjens dag för mig…..mor blev glad och jag blev glad..jag berättade för henne hur mycket jag älskar henne, för den bästa och klokaste mamman som finns…hon lyssnade och frågade “var är du”?..Jag talade om för henne att jag är hemma och lagar middag till mig och Tord, …och att jag och Caroline skulle komma till henne på tisdag….hon pratade och pratade..jag förstod bara en bråkdel av vad hon förmedlade till mig..men….ÅÅÅÅ! vad jag längtar efter att få krama den finaste människan på denna jord…Min mor…min älskade lilla mamma….Kvällen avslutade jag och Tord med  en god middag och  med melodifestivalen på TV.. andra chansen…

1 kommentar: