söndag 17 mars 2013

Min lilla mamma.

 

20121288Här en bild av mitt mini drivhus , som jag hittade på Ö&B….nu är fröna i jorden och locket på..så nu är det bara att vänta..och jag väntar….på sol och värme…omplantering. ..och...sedan till mitt lilla slott..Växthuset…tre olika tomat sorter…+ gurka..En härlig tid jag går till mötes återigen..

På min blogg skiftar ämnena …I dag var jag och hälsade på hos mor och far på hemmet…..Hade köpt en hel del nya kläder till  lilla mor….Rensade ut en hel del stora plagg..och fyllde på med nytt..i hennes storlek + att jag märkte dem..

20121290..Jag frågade mor om hon ville ha en banan….och om jag skulle mosa den ????..Hon blev ivrig, ville ha den i sin hand..ok!!!! tänkte jag ..hoppas hon klarar av att skala och äta den själv….Här sitter hon med halva bananen i sin hand..den andra delen gick av, som jag tog hand om..men hon ville klara av att äta den själv…Ursäkta! , men efter stroken kanske vi är överdrivet försiktiga….hon vill och och kan en hel del, min fina mor….men jag måste hela tiden vara med i händelseförloppet….

20121291Lilla gulliga mor ligger i sin säng och njuter av bananen..tydligen hade hon inte ätit det på länge…Herregud!!..Det är inte lätt att bli gammal..! ..Och lite apelsinnektar var gott att dricka …Hmmmmm.

20121292…Här sitter mor i sin rullstol..snart är det matdags.. men innan jag skjutsar in henne till matsalen kramar jag henne och talar om hur mycket jag älskar henne och att hon alltid varit en fin och bra mor för mig och min bortgångne bror….världens bästa mamma… och mormor till våra barn….se, se..ett litet leende fick jag och en kram…Min lilla mamma.

4 kommentarer:

  1. Oj vad fina bilder! och vilken härlig text, jättefint gulliga mamma!! Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja mina ögon fylls av tårar .....så fint du skriver om din älskade mor min fina gulliga mamma ♥

    SvaraRadera
  3. Så fint att du hälsar på din kära mor och även berättar att du älskar henne, det betyder oerhört mycket att få höra.

    SvaraRadera