tisdag 12 mars 2013

Tisdag på Roknäsgården…

Tisdag förmiddag åkte Kicki och jag till Roknäsgården..I dag  skulle “Mulligt och Gulligt” vara där…..bra, nu skulle jag hitta något vackert och i rätt storlek till lilla mor. På denna bild ser du Far i samspråk med Elisabeth..det visade sig att de var gamla bekanta..ja !! världen är liten må jag säga……Undrar om Kicki sitter och visslar????..ser ut som det…hihi…eller vill hon visa sina fina skor??

20121276

….Undrar om Elisabeth ber till Gudarna ,om att fler kunder ska komma och handla..hon väntar nog på klirr i kassan….Kolla hennes händer!!!

20121277Hon sitter med knäppta händer och väntar!!….Ingen fara det klirrade till lite då och då…Jag hade fått lov att göra lite reklam för Alpnaering i samma lokal , men för mig klirrade det inte alls till i kassan….men nu har jag iallafall introducerat Alpnaering på Roknäsgården…så kanske har jag öppnat några ögon.

20121278Till mor hittade vi två plagg , denna blåa jumper i en mjuk och fin kvalite och en kofta i bomull marinblå med vita prickar..jättesöt och framförallt i rätt storlek…..Nu är det så att mors alla kläder är för stora på henne, så i dag påbörjade jag en rensning i hennes garderober….Hennes gamla fina kläder sitter som på en kråkskrämma och det är inte min mor…I dag har hon storlek: s…..från XL-L-M och nu S…..Eftersom det också var anhörigmöte i kväll kl: 18.00, så tyckte jag ha mig gott om tid att jobba i mors rum……Våran middag blev sen Tord kom och hämtade mig…..vi var hemma vid 20:15- tiden…tur att jag har en förutseende man potatisen och broccolin hade han förkokat och fläskkaren hade jag tillagat tidigare….så vi avslutade men en god middag precis  som i medelhavsländerna kl. 21.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar