söndag 7 juli 2013

Prassel!!!

Lördag , en fin dag till ända…..vi blev bjuden på go fika hos våra goda grannar….innan våran middag ville jag måla gungstolens underrede. Nu är middagen och TV- programmet med Gry från Gröna Lund slut , så jag ordnade farm klart för morgondagens andra målning  på uterummets bord….men vad är det som prasslar….jag satt en bra stund och försökte lokalisera…OCH LYSSNA..!..det prasslar och låter så konstigt…jag sitter med kameran och väntar…men…

juli 2013 lördagkväll. 003…..Men kolla vem som kommer fram….det är ju våran söta kotte…hahaha..och gissa vart den försvann? Jo under våran altan. Kanske håller hen på att ordna sig ett vinterboende under vårat uterum…eller altan….lill sötisen…juli 2013 lördagkväll. 001

Lite senare kokade jag en lag på ättika och socker och la in både gurka och gravad lax…gott tilltugg till sommarluncher…

juli 2013 lördagkväll. 004

Rensade lite bland rabarbern….tog in några stänger , men de får ligga på bänken och vänta till söndag för omhändertagande….och målningsjobbet fortsätter på söndag!

juli 2013 lördagkväll. 005

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar sommardag/kväll du har haft. Det är så underbart att se er ta tillvara på livet för det är här och nu! Det kommer att bli så fint med pelarbordet och gungstolen i grått. Jag kommer och hjälper dig imorgon, hoppas på bättre axlar/huvud då. Kram!

    SvaraRadera