torsdag 25 juli 2013

Sommarland.

En  varm och fin dag. Ca: 26 grader, så en liten stund i solstolen blev det idag sedan har jag som vanligt påtat på tomten, plockat in lite hallon , jordgubbar och tomaterna i växthuset börjar mogna nu. De svarta tomaterna är snabbast och de är mycket goda, men nu såg jag att de röda också är på G.

Juli 2013 trädgården. 029

Juli 2013 trädgården. 030

Juli 2013 trädgården. 031Tord går runt i trädgården och äter svarta vinbär och hallon…..

Juli 2013 trädgården 008Juli 2013 trädgården 010……Nu har min svarta Lilja slagit ut, de svarta liljorna är sist i blom av de liljor jag har. Vita, gula, orange och trippelfärgade.

Juli 2013 trädgården 006

Pelargoniorna mår och trivs ute hos oss, de blommar så vackert och är frodiga.

Juli 2013 loppis   TRÄDGÅRD. 006

Det var en liten del av min dag i dag..just nu i skrivande stund är det 19 grader och vackert väder är utlovat även i morgon fredag…sommaren är härlig på landet, att gå barfota i det mjuka gräset och se sig omkring av allt det vackra och goda som trädgården bjuder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar