torsdag 14 juni 2012

Växthuset på G.

Juni- Juli 2012 151 Nu äntligen har vi kommit till skott för att rensa och rengöra vårat lilla växthus….I morgon fredag den  15 juni ska vi plantera tomater och gurka samt chili …..Så kul!!!!

Juni- Juli 2012 152 Juni- Juli 2012 157 Ett av två jordgubbsland har jag rensat och dressat i dag….såg att en del jordgubbar  redan var i blom……Det känns så roligt då jag ser att alla mina växter må så bra…

Juni- Juli 2012 155 ..här är mina två tomatplantor som jag planterade för inte så länge sedan…från frö till planta-till tomat på vårat bord….hur mysigt som helst….Ibland undrar jag om jag varit trädgårdsmästare i mitt förra liv??? Varför är jag galen i trädgård och växter??…och natur ……?

Juni- Juli 2012 156 Vi,  Caroline  och jag besökte några trädgårdshallar i dag… på Granngården hittade jag en fin röd luktpion…jag har inte sett ut planteringsplatsen för den ännu…….

Och på en annan handelsträdgård köpte jag en gurkplanta och tre ampelväxter..här en bild på ampelväxten….två på altanen och en på framsidan vid porten..

Juni- Juli 2012 153 ..Sommaren är det finaste som finns…jag njuter…och hoppas att få många friska år till med min allra bästa hobby…

Önskar dig bloggläsare en fin och skön sommar…..Ha de !! Vi ses snart här igen…men jag saknar kommentarer….ser ju att jag har besökare..

3 kommentarer:

  1. Ja du måste ha varit trädgårdsmästare i ditt förra liv.......för du lyckas verkligen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack!!.. förstår inte varifrån mitt intresse kommer ifrån....inte från mor och far...kanske från mormor och morfar..Dom hade ju en stor bondgård med fint trädgårdsland..de fick tillockmed pris för kreatursskötsel från Hietaniemi hushållsgille år 1932.

      Radera