måndag 13 augusti 2012

Blandade känslor..både glädje och sorg.

Nu tar jag en dag i taget…Tord och jag har bokat en resa till Gottland. Vi hade tänkt fira min 70-dag i Visby. MEN….min mor , som bor på äldreboendet i Roknäs mår inte alls bra just nu… hon äter och dricker dåligt och är allmänt trött och svag. På tisdag morgon kommer doktorn till boendet och jag är förståss också närvarande då…Caroline och jag besökte mor och far i går på förmiddagen…hon hade så ont i ansiktsnerven , hon ville bara sova.På eftermiddagen kom Roger och Ekaterina dit , de stannade där hela kvällen.

Augusti-sept-2012 001 Den här bilden tog jag för ca: en vecka sedan…då mådde mor ganska bra.

På söndag kväll var vi bjuden på middag hos Caroline och Mathias…De ville fira mig någon dag för tidigt eftersom vi tänkt åka bort.

Augusti-sept-2012 077 När vi kom till dem , stod bordet vackert färdigdukat.

Augusti-sept-2012 087 ….Men vad fanns det i det lilla paketet??? Wilmer och Melker fick hjälpa mormor Barbro att öppna……bild kommer längre ner.

Augusti-sept-2012 076

Augusti-sept-2012 081

Augusti-sept-2012 085Värdparet..

Augusti-sept-2012 092 Förrätt!!

Augusti-sept-2012 093 ..varmrätt!!..Oxfilen med klyftpotatis smakade superbt…

Innan efterrätten avnjöts tog vi oss en promenad längs efter havet…

Augusti-sept-2012 099Vid båthamnen…På denna bild kan du se vad som fanns i paketet…ett sött halssmycke!!!!

Augusti-sept-2012 104 Solen är på nedgång..en varm och skön dag är snart till ända…

Augusti-sept-2012 095 Augusti-sept-2012 096 Rönnen har mycket bär i år…jag kommer inte ihåg vad bondepraktikan säger, om det är mycket rönnbär ., mycket snö , eller mycket rönnbär lite snö!!

Augusti-sept-2012 105

Augusti-sept-2012 109 Här vid Djupvikens badstrand satt en ensam söt liten fågel. Efter en ca: 3 km promenad var vi åter på Klumgatan.

Augusti-sept-2012 113 Efterrätten bestod av pannacotta med blåbär..gott!!!..Sedan var det dax  att tacka för oss och åka hem…..Tusen tack till Caroline och Mathias för den trevliga och goda bjudningen…

2 kommentarer:

  1. Heej!

    Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

    SvaraRadera