torsdag 2 augusti 2012

Mys onsdag…

Vi har haft en fin onsdag…efter lunch åkte vi till Roknäsgården för att besöka min mor och far….väl framme, så var varken mor eller far på sitt rum…???? Av personalen fick vi veta att de var på kafe` Helmer och fikade…, för “solflickorna” hade bakat……Solflickorna är ungdomar, som förgyller gamlingarnas tillvaro….tar ut dem , bakar go fika ..mm.mm.

Juni- Juli 2012 419  När vi träffade mor och far hade de redan fikat klart….och även jag och Tord blev bjuden på kaffe med go fika..far fick Pite tidningen av oss…han satte sig genast för att inhämta nyheter….

Juni- Juli 2012 420 …Nästa stop blev för min del i kyrkbyn….besökte Mulligt och gulligt….där jag inhandlade några tunikor och två par byxor…Kanske kan jag ha på mig  något av de nya på Nolia….då jag jobbar för Alpnaering..

Augusti-sept-2012 003 På kvällen grillade vi…..den gröna salladen står alltid redo på bordet…..

Augusti-sept-2012 004 … De små Rosorna lyser så vackert i rabatten…..

Augusti-sept-2012 005 Och min nya Japanska trädgård älskar jag….tycker den blev superfin….

Augusti-sept-2012 007 Augusti-sept-2012 008 Jag är kanske lite knasig , men älskar stenar….dessa stenar har Kicki och jag hämtat från Piteälvens strand………..Men innan jag avslutar min blogg denna dag…så vill Tord och jag hylla Vieno..Tords mor som skulle ha blivit 89 år i dag…men lämnade detta jordeliv redan vid 24 års ålder pga. sjukdom…..Vi saknar henne..

3 kommentarer:

  1. Trevlig läsning och vad roligt att någonting händer i mormor o morfars vardag, så dags kan man tycka.

    SvaraRadera
  2. En riktigt bra dag och fina tunikor fick du tag på.
    kram

    SvaraRadera