torsdag 9 augusti 2012

Torsdag på Noliamässan…

Idag har jag träffat många bekanta på Noliamässan….gamla lärarkolegor från Luleå och även bekanta från min barndomstid från Hedenäset..kul,kul…….. min käre man besökte också Nolia i dag han hittade mig på monter 708.

Augusti-sept-2012 058 ..Eftersom Tord är välbekant med Alpnaerings produkterna så rekommenderade jag honom till våra mässgrannar från Dalarna..Alla deras produkter baseras på Aloevera…En stel växt med mycket läkande effekter…han fick sig en skön massage, här av Anneli Andersson.

Summerar mina tre dagar i korthet med bilder:

Augusti-sept-2012 023 Kusin Barbro och jag… På tisdag fick vi besök av min kära kusin med man från Kalix. Efter att min arbetsdag var slut träffades vi hemma hos oss…..sedan åkte vi vidare till Roknäs för att besöka mina gamla föräldrar…

Augusti-sept-2012 026 …Onsdag : Jag med mina Alpnaerings kollegor…ett fint team…med bra sammanarbete.

Augusti-sept-2012 029 Augusti-sept-2012 031 ..Eftersom onsdagen var en lååååg arbetsdag , så tog jag mig en kort paus och kikade in på Antikt och kuriosa ..visar några nostalgiska bilder…….

Augusti-sept-2012 030 ..Denna dockvagn måste vara tillverkad före min tid!!!!!---Jag är född 1942..

Augusti-sept-2012 034 De här eldfasta kärlen kommer jag ihåg…mor och far hade dem..så de måste vara från 50-talet!!!??

Augusti-sept-2012 053 ..kan inte låta bli att visa även dessa föremål från 1910-30 talet….kosor, skäppor, slevar skålar pallar , skidor…..njut och begrunda…….Det var då det!!

Men nu till 2012….

Augusti-sept-2012 038 Augusti-sept-2012 039 En sväng ut…Våran söta Molly Sanden förgyllde mässan med skön sång och sockersöt är hon också…Tack Fina Molly…du är bra.

Nu är mina tre arbetsdagar på Noliamässan över för detta år….Det har varit roligt och givande att få representera Alpnaerings fina produkter…men..Det bästa av allt är nog att jag fått bekanta mig med de fina Alpnaerings kollegorna…helt älskvärda alla….

I morgon fredag åker jag till Nolia som privatperson …måste krama om alla fina mässkollegor  och så vill jag ju tala med Paulo Roberto , som ska dema mittemot  Alpnaerings monter……spännande!!! Ha de….gott till dig som tittar in på min sida.

1 kommentar:

  1. Härligt söta mamma ,jag ser att du har haft riktigt roligt, visst är det KUL att jobba på Nolia...

    SvaraRadera