torsdag 17 januari 2013

En kall vinterdag.

20121045..Solen skiner, men den bistra kylan knakar och smäller i knutarna.

Vad gör jag en kall vinterdag som denna –25 grader..Jag bakar matbröd och njuter av värmen och doften i hela huset.

20121048Italienskt lantbröd med oliver.

Min man missar aldrig sin motionsrunda den går han varje dag oavsett väder..I dag möttes jag av en frostig man i hallen och kameran åkte genast fram…eller är det Kung Bore tro?????

20121049 

Jag fick ett positivt telefonsamtal från far i kväll…han var så glad för att de hade haft påhälsning från Kalix i dag..min bortgångne brors fru Marita och hennes sambo Bertil…och i går hade de gäster från Tornedalen ,Lena och Sven. För mig känns det så bra att några av deras  vänner vill besöka dem i Roknäs…De äldsta vännerna har ju redan gått bort…I februari fyller mor 93 år och i juli fyller pappa 95 år, det är ju inte alla som får leva ett så långt liv som min mor och far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar