torsdag 3 januari 2013

Hos mor!!

I dag kom Roger och Ekaterina  för att besöka min mor på sjukhuset..20120971Mor ska försöka dricka lite vatten..koordinationen är inte det lättaste….hennes hjärna jobbar på för högtryck…

20120972 ..till slut når hon sin mun och kan hålla rätt i glaset…hon var tydligen törstig..hon drack nästan två glas vatten medan vi var hos henne. Det känns så tråkigt att inte få den normala och invanda kontakten med henne…hon vill och försöker säga något till oss..men vi får aldrig veta hennes hela mening…Älskade mor!!..varför blev det så här???..visserligen har hon varit trött en längre tid, men inte senil…lite glömsk, med all rätt i hennes höga ålder..men vi har alltid kunnat tala om än det ena och det andra…Talade med läkaren på stroke avdelningen i dag..nu skickar de hem mor till äldreboendet i morgon..de har gjort vad de kan på sjukhuset..lite nya mediciner har hon fått och hjärnröntgen visade på stroke…nu gäller det bara att stimulera hennes tal och ta det lugnt.

20120921..Denna bild tog jag på julafton, en glad och talför mor 2012…....fyra dagar innan stroken….nu mini kontakt!!fruktansvärt tråkigt!

Denna dag besökte vi även far på Roknäsgården..han mådde si så där….han saknade naturligtvis sin fru….När Roger och Ekaterina åkt hem till Luleå, så åkte Tord och jag till Caroline med fam..blev bjuden på Italiensk gryta hos dem ..supergott!! ..sedan åkte Caroline och jag till Lasarettet…I kväll kändes det som att mor var mer i sin egen värld…..men jag tappar inte hoppet!!..ÄLSKADE MOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar