söndag 14 april 2013

Hockeyfeber!!!

…Pappa Mathias kom glad i hågen med små stjärnorna till oss…han skulle till Luleå och heja fram hockey laget!!…såklart att Luleå skulle vinna mot Skellefteå i kväll..även jag blev peppad, skyndade mig att färdigställa middagen så långt det gick…sedan bänkade jag mig framför tv-n…Jag trodde inte att jag skulle vara så intresserad, som jag var..kunde inte slita mig, var tvungen att följa och kommentera för mig själv….Åh!!! sa jag nog tusen gånger…..och resten vet vi nu..Skellefteå tog hem segern igen…….Nu måste Luleå skärpa sig…inget slarv!!

20121456Grabbarna sökte sig till var sin dator…Wilmer gillar att bygga järnvägsbroar…som håller för tåget att köra över på…..Han säger att han ska bli lokförare när han blir stor!!

20121459..och lilla Melker försöker hålla tungan rätt i mun för att lyckas med spelet……Melker ska bli polis när han blir stor…ja, det låter ju bra..

20121461…Middag..köttfärssås och pasta….lätt och gott både för stora som små…

20121462

20121463…Efter middagen kom rolleken i gång…mitt lilla förråd är deras bästa lekplats….dom gjorde biljetter till mig och Tord..fixade och donade i förrådet, med ficklampor och en massa saker…sedan var vi välkomna att besöka dem….kolla minerna på två stolta bröder..

2012146420121465…Pappa Mathias kom hem från hockeymatchen …..jag tror han hade svansen mellan benen…Å!!! SÅ SURT!!!..FÖRSTÅR INTE ATT LULE FÖRLORADE IGEN!!

20121466…Men som tröst fick han sig ett mål köttfärssås och pasta……jag tror att han blev på bättre humör….tycker mig se ett litet leende.

Innan jag avslutar min blogg denna söndag så vill jag informera er om att just nu regnar det och termometern visar + 2 grader…..det finns hopp om snösmältningen..och dagen i dag har varit riktigt vårlik..solig och skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar