fredag 26 april 2013

Hos mor…

I dag har mor haft många besök..på förmiddagen var Sandra, Dennis och Kicki och hälsade på mor….Efter lunch åkte Frida, lilla Nicolina och jag till mor och far…..Frida visar lilla Nicolina för mor…..tycker mig se att den första blicken från mor riktas mot Frida…..Mors syn är dålig..ibland fäster hon inte blicken på rätt objekt….som i detta läge var ju Nicolina det viktigaste tyckte vi…jag tror hon ser väldigt dåligt och fäster blicken några sekunder där hon hör rösten…hon tittar på Frida.

20121550Lilla barnbarnbarnsbarnet 3 månader tittade med stora ögon på gammelgammel mormor….hon fick sitta en stund i min mors famn….Obs! kolla på mors och Nicolinas hand  då de möts!!Nicolina håller hårt om mors tumme…..Här möts gammal och ung…( femte generationen)..Mor 93 år och lilla Nicolina 3 månader…

2012155620121562..Både min mor och lillan var vid gott mod men Mamma Frida är beredd med en hjälpande hand…

20121555

Nu vill lillan komma till sin mor Frida …Söta mor var väldigt trött men visade sin glädje över alla besök i dag….Innan jag lämnade mor kramade jag henne och sa , att vi ses i morgon igen , hon svarade joo…och log..

20121557

Mor och far har alltid tyckt om besök i sitt hem och  gäst vänligheten har flödat.I dag mår mor inte bra…jag fick en halvtimme ensam tid med henne..jag berättade för henne hur mycket hon betytt för mig och hur mycket jag älskar henne. Jag sa också att vi har det bra alla och klarar oss själva….och att alla blir vi gamla om vi får leva länge..till slut dör vi och kommer till Gud….Hon tittade på mig först lite sentimentalt men sedan smålog hon….min söta lilla mamma, som jag älskar över allt annat.

Jag har haft en fin dag..Sandra , Dennis, Frida och Kicki på lunch…och sedan en fin stund med mor och far….Jag och Tord avslutade våran kväll med en stund tillsammans framför tv-n och en god macka efter lets dance..

20121549

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar