fredag 3 juli 2009

På tisdag morgon ringde telefonen hemma hos mig här i Öjebyn.. .... det var min mor ....hon ville meddela mig om att far råkat ut föt en olycka utaför konsum i Övertorneå där han handlat .... han hade tappat balansen och ramlat..... Ambulansen hade larmats och han hade förts till Övertorneå vårdcentral....vilket bekymmer det blev för mig igen....jag tänkte hur ska jag kunna hjälpa till så fort som möjligt!!??Tyvärr enda barnet som jag är......Ringde till vårdcentralen och fick höra att det inte var så allvarligt. ...han hade sämre styrka i höger ben...Fick också senare höra av mor att hans bil och maten som han handlat hade körts hem av hemtjänsten....Ett stort tack till hemtjänsten ..vilken lättnad jag kände av att höra bara det...hade sååå många svåra tankar om hur ska nu allt detta fixas...Jag och min man åkte till tornedalen en sträcka på 20 mil återigen......vi körde via Överkalix för att först besöka far på sjukstugan i Övertorneå....sedan åkte vi vidare till min gamla mor i Hedenäset som ju var ensammen hemma........ hon var överlycklig när vi kom......så svag och trött som hon är.....Jag stannade hos mina föräldrar till denna dag fredag den 3 juli då far blev 91 år...... Nu är både mor och far hemma i sin lägenhet tillsammans igen....

Nu vill jag önska alla mina bloggis vänner en god natt ....ta vara på er ...sköt om er ..älskar er ....en ny dag vankas i morgon....Kram till er alla..

2 kommentarer:

  1. Men ÅÅHHH Vad söt hon är....
    Var hon överlycklig när ni kom???!!!!
    Lilla gullisen....
    Mamma du gör det SÅ BRAA!
    P&k Kicki

    SvaraRadera
  2. Svar till Kicki!! Min mor var lättad när jag sa till henne att jag skulle komma och stanna några dagar.... Det var bra att vara där hos henne.... men när jag skulle åka hem hade hon velat att jag stannat lite till iallafall till kvällen den 3-7....JAAAA!!! Vi åkte därifrån vid 15.00 tiden...Hur ska jag räcka till???...Jag vet att du hjälper mig ...tack så hjärtligt för det gulliga lilla Kicki....Tack för att du finns.

    SvaraRadera