söndag 30 augusti 2009

Varför bloggar jag???


En känsla jag fick....varför bloggar jag???Men när jag tänker efter så är jag ganska, eller igentligen en positiv person...ser allt och mycket från den positiva sidan...även om det borde vara tvärt om ibland .....Jag lever här och nu...det som kommer sedan vet ingen.. eller?? Njut av den tid du har här på denna moder jord...det har då jag iallafall tagit fasta på....förlåt att jag besprutat tre sniglar i växthuset med såpavatten...gillar inte att de äter bladen på mina paprikaplantor...För mig betyder naturen och växterna och alla dess djur som Gud skapat oerhört mycket.. förutom dessa sniglar....I dag har vi ...jag och min man återigen ätit av våra egen odlade goda mandelpotatisar och massor av tomater..sallad och gräslök...kan det vara bättre..??Att blogga är roligt för mig ..ett tidsfördriv mellan de andra hemsysslorna..I dag har jag bla. plockat vinbär..fryst ner dem till hösten och vinters kommande minnen av sommaren..lite vinbär och glass är ju inte fel...eller en vinbärspaj...eller lite vinbärsgele...ja det finns hur mycket som helst..att använda bara vinbär till ...Avsutar med att jag följt finnkampen i dag ...och Sverige segrade...Hurra!!...Sedan har vi spelat på Bingo Lotto...men där vann vi ingenting tyvärr...men jag är glad för underhållningen som Lotta bjöd på..

1 kommentar:

  1. Vilka fiina vibärsbuskar! Håller med dig om att bloggen är ett bra/roligt tidsfördriv.

    Kram Carro.

    SvaraRadera