måndag 16 januari 2012

Idrottsgalan…

Sitter och tittar på idrottsgalan …drömmer mig tillbaka i tiden..undrar varifrån mitt idrottsintresse kommer..vem sådde ett frö?????? kanske min far??  Konstigt nog har jag alltid varit intresserad av vissa sportsliga grenar….Som barn och ungdom var gymnastiken det bästa. Jag tränade flera gånger i veckan…Kommer ihåg en idrottslärare som verkligen kunde peppa mig han hette Erik Laakakoski , super bra..Jag tränade på överslag på plint...och flickflack på matta..och handvolt så klart..... han berömde mig alltid och sa vad jag kunde förbättra..…Jag var med på tävlingar  och  på olika gym.läger under sommarloven…Bla kommer jag ihåg då jag fick åka till Malmköping på ett elitläger.....vi tränade varenda dag....oooo vad jag var lemmen...Det var en helt underbar tid….Sedemera blev jag tränare för ungdomar i gym för Lule gymnasterna...…och till slut satt jag även som  domare på gym .tävlingar….Ganska konstigt att jag inte utbildade mig till Gymnastikdirektör som det heter….men utbildningen fanns bara i Stockholm GHI…Det skulle kosta för mycket , så jag valde att studera till klasslärare…och nu är även den tiden förbi efter drygt 30 år med undervisning….Huuu!!! vad tiden går…Men idrottsintresset finns kvar….Både Gymnastik , utomhusidrott som längdhoppning , höjd , löpning mm.mm. och  utförsåkning…
Gott till er alla kramisar från mig.. Ha de!!! 

3 kommentarer:

  1. ...Det samma till dig...mitt söta gulliga barn...jag satt och drömde mig tillbaka i tiden...den går alltför fort!!!Sköt om dig ...älskar dig mitt barn..pok.

    SvaraRadera
  2. ...Märker du Kicki att klocktiderna blir lite konstiga????

    SvaraRadera