tisdag 16 oktober 2012

En mysig stund med mor!!

Blommorna , som jag glömt!!!!

{6062AA31-3783-4D01-943C-C0F031480B1F}-December 2011.O ,je, såg på termometern att temperaturen sjunker mot noll strecket!!!! och jag som glömt att ta in mina Amaryllisar från landet…..jag gick ut med ficklampa i handen… och ryckte försiktigt upp de stackarna..som nu äntligen vilar i förrådet i väntan på att snart  få komma i jord och glädja mig under december….

I dag har jag varit en vända till Roknäs… först ett kort möte med personal..…sedan besök hos mor. När jag kommer till mor sitter hon och äter mellanmål  i dagrummet…jag går fram till henne och klappar henne på kinden…möts av ett glatt leende….jag skjutsar in henne till hennes rum…vi kramas, och pratar om gamla minnen….och även om nuet.. vi har det riktigt bra…jag bjuder henne på en chokladbit, vilket hon alltid tycker om…mor känner på mina kläder…hon frågar: ” Har du nattlinne på dig?”Jag svarar ..”tycker du att min  ljuslila tunika med den fina brodyren liknar ett nattplagg????” Ja svarar hon… Ja ja sa jag  …jag har köpt den på Mulligt och gulligt..Ja dom har fina kläder!! sa hon……Nu har jag vattnat mors blommor. pratat och kramat henne…tre timmar har runnit …sitter just och tänker!!!! måste ju hinna en stund upp till far också …men som tur är så kommer han ner till mor, så jag  fick byta några ord med honom också innan jag åkte hem…..  

1 kommentar:

  1. Ha ha så underbart "har du ett nattlinne på dig"
    Hon är så sööt ♥

    SvaraRadera