torsdag 11 oktober 2012

Tisdag….höst städning!!

..Försökte vara lite flitig…oktoberväder är inte alltid ute väder utan även  inne väder ibland .. så jag putsade och fejade i matrummet…nya höstgardiner..och matrumsmatta från Rusta…

CIMG4961 

CIMG4962

CIMG4963

…även altanfönstret fick en likadan kappa , som lång gardinerna i matrummet!!….

CIMG4959

CIMG4960Kunde inte låta bli att fotografera våra vackra höst blommor….De flesta av växterna på tomten har gått till vintervila… men träden ute i naturen förbereder sig för vintern och kylan..…kolla på Lönnen och Rönnen..….!!

CIMG4968CIMG4969

Visst är sommaren vacker med sin praktfullhet med all grönska och alla vackra blommor och gröna ängar med fågelkvitter..Hmmm!! Men hösten är inte så dum den heller med alla sina vackra färger i naturen....de orange rönnbären , gula lönnar och gul orange- bruna , snart kala björkar..….En viss tjusning finns med det också..Måste bara skriva i min blogg att då jag åkte till Roknäs  till mina gamla föräldrar , såg jag tre gäss flygande mot söder!!”Hej då välkommen åter!” tänkte jag..….här åker jag över en bro..över den fina Pite älven på väg till mor och far..

CIMG4965 

CIMG4966

En stilla Pite älv flyter i oktober……taget vid Böle….Även hösten är underbart fin…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar