tisdag 20 juli 2010

Gott och blandat...

..Nu hemkommen från H-näset.....I går när jag satt och bloggade så kom Kicki och lilla barnbarnsbarnet Isak.
Jag valde att avbryta min blogg...så nu tar jag upp det återigen.
Vi har varit till H-näset jag och Roger och röjt, gallrat och tömt skåp...Det finns hur mycket som helst att göra ..känns som om det inte finns någon ände...men ett par resor till så ska det nog bli klart...första kvällen jobbade vi till klockan 24.00 på natten..bägge var vi övertrötta och längtade att få komma till ro. Men efter bara några minuter hörde jag hur Roger slogs med myggen.....hörde hur han svor och gormade.
Jag ropade från sovrummet spruta lite radar mot myggnätet i köksfönstret..sagt och gjort. Min sovrumms dörr stod lite på glänt..så snart hade JAG ljuv musik..myggen inade tills jag av utmattning till slut somnade. En natt på 4 timmar blev det. Klockan sex var jag redan på bena igen och började tömma linneskåpet....
Det känns så bra att båda mina föräldrar nu fått boende på samma hem.

I går följde jag med till Kicki...lilla Isak skulle bada ute i sin badbåt..vädret var vackert, så vi satt ute och pratade i ett par timmar.
Jag tog några bilder av hennes fina hundar...
Julia som fortfarande är valp är så nyfiken på allt, här står hon och tittar på stenar som Isak kastat i badvattnet.


Och lilla Lotta kollar om det faller ned något gott från bordet.......Senare på kvällen var vi till vårat yngsta barn...min man kopplade in en diskmaskin hos dem. ...Fortsättningen på min dag i dag blir att vi ska fortsätta att planera baksidan på våran tomt....allt tar sin tid.
Ha det gott alla ni som tar er tid att läsa min blogg...må väl i värmen och ta väl hand om er...
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Så fina bilderna blev......älskade duktiga fina mamma...

    SvaraRadera