fredag 9 juli 2010

..positivt jobb...


Nu börjar det ta form med våra
planteringar..i dag var jag och köpte
vita marmorstenar som dekoration
...det är inte riktigt klart än..men nästan
visar mer när vi är helt klara...





........Men en liten titt in i mitt kära växthus
måste vi göra nu...kolla vad gurkplantorna
vuxit...och även mina körsbärstomater....
Gurkplantorna som jag sattit av ett litet ynka frö
tycks må bra....dom har en massa gula blommor
.. , som snart blir gurkor..
Gott med bla. egen tsatziki till sommarens grillning.

I nuläget har solen försvunnit under våran horisont
för ett par timmar sedan..och skymningen faller på
allt mer.
Men vi har sommar och den är i sin finaste skrud.
Gröna ängar med vackra blommor..
klöver, smörblommor, prästkragar och violer
..vackra sommaren är äntligen här
den årstid jag alltid har kär...
för mig ger sommaren en massa energi...
allt det vackra och levande i vår natur .

En trevlig och fin fredag önskar jag till er
alla, som läser min blogg..
varma kramar till er ...ha det gott!!!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. vad jätte fint med vita marmorstenar....

    SvaraRadera
  2. Tack mina flickor...vill göra ett besök i sinnernas hus helst på måndag..vem av er vill följa med??
    vi hörs.

    SvaraRadera
  3. Jag menar sinnenas hus ursäkta min felstavning..

    SvaraRadera