söndag 4 juli 2010

Flytten...


....Jag och min far på hans 92-års dag...





...Jag gjorde en smörgåstårta.....och en
gräddtårta med jordgubbar , som min
mor önskat att det skulle vara på fars 92 års dag.
Vi firade far hemma i lägenheten , med ett par gäster utöver mor, Tord, Roger och jag..

Det var inte bara födelsedagskalas...
vi hjälpte även far att flytta in på
äldreboendet.......på samma boende som mor .
....han fick ta med sig de möbler, tavlor och
andra personliga tillhörigheter som han ville.
Vi jobbade som myror alla tre min man våran son och jag.

För mig återstår nu att börja tömma hemmet på ..alla garderober
porslinsskåp..mm mm..Jag åker snart upp igen för
att fortsätta med jobbet i lägenheten utan närvaro
av varken min kära mor eller far....
inte så roligt , men ett måste.
..men jag är lycklig över att far fick plats på samma
boende som mor...efter mycket möda och besvär.
Posted by Picasa

1 kommentar: