onsdag 30 juni 2010

Bryggmans i Öjebyn...


På sommaren är min trädgård min hobby
i går såg jag att våran Blå valmo blommar
ååå! så vacker den är med sina ludna blad.

Nu börjar explotionen i trädgården...

...och i växthuset växer gurkorna och tomaterna
alltför fort ..och jordgubbarna är i full blom
..vilken underbar tid vi lever i nu ...sommarn är skön....jag älskar denna
underbara årstid.

Måste bara ta en bild på mina vackra penser...
tyckte att de skulle komma med på bloggen...

I dag var jag till Bryggmans handelsträdgård
här i öjebyn....
jag var sugen på några buskar...ojoj!! jag strosade
omkring i denna vackra trädgård, och utbudet
var inte så litet minsan....
tiden gick...tittade på rosenbuskar..där träffade
en trevlig dam ..(här i Piteå talar vi
med varandra även om vi inte känner varann)..hon
ledsagade mig om rosenbuskar som hon tyckte var vackra
och som hon hade....jag sög
åt mig..

Jag köpte en rosenbuske (Therese Rugosa)..
den ska bli ca: 2 m och ha rosa doftande blommor.
Den ska bli kraftigt buskig.
Denna ros tänker jag plantera mot vägen ...
en välkomstbuske.

Den andra busken är jag superglad åt och hoppas
den trivs hos mig...det blev en snöbollsbuske.(finsk)

I morgon har vi äran att få låna lilla Julia igen
det ser vi framemot....
en hundbaby...så glad och positiv och full av iver.

...Julia får vara med om en del trädgårdsarbete
återigen...nu blir det plantering av buskar....

Undrar om någon av mina bloggläsare är lika som jag??
trädgårdstokig??....och även djur och hela naturen.....
ha det gott!!
vi ses här....
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar