tisdag 8 juni 2010

Euro Millions....


På Sveriges Nationaldag öppnade jag ett konstigt brev..Det kom från Euro Millions. Jag läste kravbrevet och såg till min förvåning att jag beställt lotter för sammanlagt över 5000 kr!!! första inbetalningen på 398kr skulle göras omedelbart och betalningen skulle löpa på ett år sammanlagt ett köp på över 5000kr.. och det fanns heller ingen ångerrätt...Herregud tänkte jag ...har jag blivit galen.....när i fridens liljor har jag beställt dessa lotter???
Jag läste brevet åter en gång till, sedan visade jag det för min man och alla jag träffade denna dag. Jag visste ju att jag inte beställt några lotter
...
Vad gör jag nu??? ska jag polisanmäla eller??... Hela min dag och några dagar till har varit förstörda...bekymmer!!
I dag ringde jag till konsumentombudsmannen och började förklara mitt dilemma...haha!!..skrattade hon.. gäller det Euro Millions??bara i dag är det sju personer härifrån Piteå som råkat ut för samma som du...det känner jag till...det är en stor bluff...och hon tänker vända sig till Pitetidningen...Hon rekommenderade mig att återsända brevet med text: Jag har inte skrivit på något avtal med er och jag tänker inte betala.

Vilken enorm lättnad för mig , nu går arbetet ute som en dans igen ..ogräset bara flyger iväg.....Tack konsumentvägledningen i Piteå!!!! för det positiva svaret...

I kväll är vi bjuden på middag hos våran yngsta dotter med familj...vilken lyx , att inte behöva laga middag heller i dag..

Dagen i dag kan jag kalla för en lyckodag.

Här ser du några bilder av barnbarnet Wilmer hemma på våran tomt.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Meeen lilla mamma!!!!
    Stackars dej.....gått och oroat dej....tur det löste sej..
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen ...jag har varit sååå orolig...kram till dig också..vi hörs!!

    SvaraRadera