lördag 19 juni 2010

Mina solstrålar.....

Denna dag började med en fin och solig morgon...
jag satt ute i pyjamas och läste morgontidningen...
och bara njöt av sommarsolen och den vackra naturen...

Fick brev från Kammarrätten.....Nu tror vi att far blivit beviljad en plats på ett äldreboende..
någonstans i kommunen....!!?? Men hans önskan är
naturligtvis att få plats på samma boende som min mor..på Björkebygården i Hedenäset, han vill besöka mor varje dag....och inte så konstigt efter 68 års äktenskap....

Länsrätten har beviljat plats på ett äldreboende.. ... men socialnämnden i Övertorneå kommun överklagade
....så jag gick vidare till Kammarrätten, som nu också beviljat..men nu är bollen återigen i Övertorneå...så nu väntar jag på nästa bakslag....vi väntar och hoppas på ett positivt svar...

Far , som fyller 92 år den 3 juli 2010 , ringde på morgonen och ville att jag skulle hjälpa honom , han
ville att jag skulle vända mig till massmedia angående boendet. Han önskar av hela sitt hjärta att få ett boende nära sin fru..

Jag har talat med myndighetspersoner i Ö-tå kommun..och kan för tillfället inte komma längre.. ...känner mig pressad, stressad och maktlös , vilket gör mig nedstämd....orkar inte med deppgökar och pesimister...Vi måste vänta och hoppas på det bästa.

Men tack Gode Gud ...för att jag har två solstrålar i mitt liv, som ger mig värme , lycka och glädje. Mina två yngsta barnbarn som jag längtar efrer att få träffa helst varje dag...Visst är dom söta mina små pojkar!!

I kväll har jag suttit och tittat på en massa vackra människor på tv...kungar och drottningar, prinsar och prinsessor från olika delar av våran värld...känner att jag behöver lite glamor just nu.....och fortsättning följer i morgon.....då våran kronprinsessa gifter sig med Daniel.

Det var några tankar från mig denna fredagkväll...ha det gott alla fina bloggläsare, vi ses snart igen..Glöm inte att ni är bjuden på bröllop i morgon lördag.....sov gott!!!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar