tisdag 1 juni 2010

Mormor...

Carro och Matti var på en promenad med sina små telingar här hemma hos oss i Öjebyn..., naturligtvis var våran fina granne Ivar ute, så Wilmer fick sitta i hans traktor ...vilken lycka!!!! Wilmer älskar traktorer.. ......Det känns så bra... först nu känner jag mig som en riktig mormor. Jag har kommit till rätt ålder och är pensionär... ha ha ha.!.. nu får jag träffa mina små barnbarn varje dag....och följa deras utveckling..Tänk att de ändå kom till skott och flyttade hit från Sundsvall .......I nuet är Wilmer väldigt intressant att följa...han är nyfiken på allt...och verkar suga åt sig allt... han är dock bara 2 år...men mycket vetgirig..och jag som mormor(pensionerad lärare) och morfar har ju tid till att besvara alla frågor...och älskar att ha honom med på allt vi sysslar med här hemma.....nu i natt jobbar mamma Caroline sin första natt som sköterska...hoppas det går bra.. Det gör det naturligtvis...

i morgon kommer Matti till oss med de små , Caroline behöver sova några timmar efter nattens jobb.
Vi har planerat att fräsa potatislandet...Wilmer kommer säkert att gilla det ..

Nu när jag tittar ut, så ser jag att himlen är röd...vilket tyder på fint och soligt väder i morgon... men termometern visar endast + 4 grader...uh!!så kallt..
hoppas mina gurkplantor inte fryser i växthuset...
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar