lördag 6 november 2010

Alla Helgons afton..

I morgon är det Alla Helgons dag..då brukar vi alltid åka ut och besöka våran
närliggande kyrkogård.
Numera bor vi inte i våran gamla stad Luleå , men vill bekanta oss med våran lilla
pitoreska stad Piteå..så naturligtvis ska vi besöka den gamla kyrkogården i Öjebyn
liksom i fjol.......Vi har bott här snart i tre år,
men det tar sin tid att komma in i den nya staden.

...Från det ena till det andra...
Mina Orkider vattnar jag en gång i veckan..
Då dränker jag dem i vatten blandat med orkide näring
..och dom ger mig nya blommor allt eftersom..
älskar verkligen dessa tacksamma växter.
Denna senaste köpte jag här i Öjebyn i butiken på
affärsgatan...så vacker och livskraftig..
Jag är så glad att jag hittat en växt som trivs
hos mig även under våran stundande mörka tid.

.......Lite nostalgi från min egen barndom..
dessa köpte jag till mina små barnbarn..
Dom är så mysiga att titta på , ...det snöar!!!
men denna lilla
svarta knapp på undersidan kan vara vådlig...rent av farligt.....


...så min nostalgi måste manas till sträng
uppmärksamhet...
Lilla Wilmer 2½ år undersöker allt..
....Till slut denna kväll.....tror jag att jag ser galet..
...som bilden visar....
SNÖ!! på min lilla utestol, som jag brukar
sitta och
läsa Pitetidningen varje morgon ...huuuu!!
Jag vill inte ha vinter och kyla ännu...!!!
..Näääääää!!..Sommar är att föredra, eller hur??
vad tycker du ????

..Ha det gott alla fina bloggläsare..
önskar er en trevlig Alla Helgons afton och Dag.....
Vi ses...Kram!!!!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar