måndag 8 november 2010

..en farlig resa..


....på morgonen tänkte jag?! ..vad är
viktigt att göra i dag??
..för det första måste jag ta in
alla solcellslampor och slå om dem
till off och rengöra dem, innan de
fryser fast.
..Nu börjar det bli kallt och allt
måste förberedas inför kommande
vinter....I morgon ska jag placera ut
våra marchallhållare innan marken
blir för hård...huuuu! Ingen årstid
jag längtar efter.. men..!!



......rätt som det var ringde min mobil...Kicki frågade om vi skulle göra en tur..?
JA!!svarade jag..Först tänkte vi besöka lilla söta barnbarnet Josef
, som flyttat till egen lägenhet....men han var
inte hemma...
så vi bestämde oss att strosa på stan.
Först åkte vi till Indiska och där fanns massor med fina
erbjudanden...jag var ute efter nya gardiner till rummet...
och med Kickis hjälp hittade jag jättefina....
plus två kuddar till våran soffa.

Denna ljuslykta som nu hänger i våran hall
på sidofönstret köpte jag också
den är riktigt fin....
.....Det är lite farligt att åka ut och handla med
Kicki...för vi har ganska lika smak...
...förutom ljuslyktan i halldörren..gardinerna
och kuddarna så..
hittade jag också ytterligare en till
ganska maffig ljuslykta, som också passar
mig bra i våran hall ...jag visar bild senare..
Detta kalas blev inte så billigt
men mig väl unt...


...Här hemma flyter jobben på
Tord har nu målat furutaken vita
och har på börjat förjobbet för
tapetsering i vårat stora kök..
denna bakvägg som han just nu jobbar med
ska vi ha en fondtapet. ..jag tror att det blir
en mild tapet med hägg blommor..hämtat från naturen
och de övriga väggarna blir vita
ååå! det bör bli fint!! när allt är
klart!!


I morgon åker jag och Kicki och hälsar på
Sandra och hennes och Dennis tvillingpojkar
på Sunderbysjukhus..Sandra mår ju inte så bra
..men hoppas hon kommer igen med styrka snart..
lilla söta gumman..

Allt gott till till er alla kram!!!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar