tisdag 30 november 2010

Tornedalsrutten...


..En rundresa över dagen....Caroline och jag
har gjort en mysig resa i dag.
Först åkte vi upp till mina föräldrar,
i Hedenäset. Dom blev väldigt glada när vi kom.
Mor och far verkar ha det mycket bra
på Björkebygården...vilket inger
mig en skön och lugnande känsla.
....
I år kommer inte mor och far till oss
över jul, mor tycker att det blir för
lång resa så här i denna mörka
vintertid....så nu blickar jag mot
sommaren...då kanske??

Caroline och jag fortsatte till Ylitorneå
i finland..där hade vi tid hos våran favorit
frissa Marika.

När vi båda blivit fina i håret...klippta
och slingade...
hos salong ROSE MARIE, som hennes
salong heter , så fortsatte våran resa
via finska sidan till Torneå..
till svenska Haparanda...

Det första vi gjorde när vi
kom till Haparanda var att
parkera bilen på Ikeas parkering
och söka upp matserveringen
för det kurrade ordentligt i våra
magar....

Vi bestämde oss för att inta
årets första julbord.
Gott!!! gott!!!
och mycket mat, vi njöt.

När våra magar var mätta,
så orkade vi påbörja våran
handling, som var mycket
väl planerad...men, vilken tid
det tog.
Vi åkte hem med bilen fylld
av varor, nöjda och glada över våran tornedalsrutt!!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar