lördag 11 december 2010

Anisbröd...

...Äntligen kom jag till skott
och bakade anisbröd i dag...
Inte så viktigt för mig, men
för min gamla far (92 år)..
han älskar dem..så han måste
få smaka anisbröd med mycket
anis...
Min mor( 91 år i februari )tycker om saffrans
bröd...det ska jag baka i morgon
riktigt pösiga och mjuka med
kesella.
Nu har jag bestämt mig . Jag
åker och hälsar på mina käraste
på onsdag och sover över två
nätter...då hinner vi umgås...

Förra Julen var mor och far hos oss, men i år orkar inte mor...hon är gammal och svag... Det var så trevligt att få rå om dem i några dygn hemma hos oss.....vi var samlade hela familjen med barn och barnbarn....men i jul uteblir mor och far, så jag åker till dem några dagar före med lite julklappar och hembakat som jag vet att de gillar.

Jag har en önskan .......tänk om jag skulle ha en laptop, då skulle jag ha något att göra på senkvällarna när jag sover över på hemmet...en stark önskan...skulle tillockmed kunna blogga.

Lördagkväll en lugn och skön hemmakväll bara jag och min man och tv:n....postkod och sista delen av så mycket bättre.
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. mamma du får låna min laptop...och vad du är omtänksam och duktig....
    Kram

    SvaraRadera