tisdag 21 december 2010

Julförberedelser.


Nu är våran julgran klädd...nu väntar vi bara på tomten
, men tomten ska inte komma till oss i år har han sagt,
varför????...vi har inga små barn hos oss på julafton..
"konstigt tycker jag"..men så blir det.
Jag och min man är bortbjuden till vårat yngsta barn
med familj  och där finns de små barnen och nästan alla
stora, som tomten
tänker besöka.
...men det finns ju fler dagar som kan ge oss lite samvaro
med nära och kära hemma hos OSS!!!!
 även om inte tomten är på besök.




...I går var vi barnvakt till våra
yngsta söta små barnbarn
...glittret i granen var mycket
spännande och ovanligt....Nu har lilla Melker börjat gå
och det går undan ska ni veta..
tyvärr föll bilden på Melker i språng
bort..men jag sätter in den senare.



.....Storebror Wilmer
charmar
morfar, som testar våran
gamla kamera. och se den fungerade.
Nu är mina julförberedelser i full
gång. Har varit och storhandlat mat
i dag och i morgon påbörjas tillagningen.
...men julskinkan gör vi dan före
dopparedagen.
Jag har talat i telefon med
far och med sköterskan på sjukstugan
där mor är,hon trodde att mor skulle
få åka "hem " till Björkebygården
i morgon.. mor mådde mycket bättre
nu , vilket gläder mitt hjärta.
...jag har också talat med
våran son och hans fru.
och våra två döttrar, som jag strosat på stan med
i all dess julrusning...Nu är det fullt i alla P-HUS..
jag tror människorna blir lite galna
så här före jul...Vad tror du???????????
...för mig är julen god mat och samvaro med mina
nära och kära....och se de små barnaögonen glittra av glädje och spänning av tomtens ankomst.HOO HOO!!FINNS DET NÅGRA SNÄLLA BARN???
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar