söndag 22 maj 2011

Sommaren 2010

Nu när jordgubbslandet är rensat och klart så väntar jag på en ny skörd...Sommaren ...2011...egen odlade jordgubbar... gott!!!!Lite besvär är det, men mödan värt.

..Härligt, när dessa vackra kommer..................

....fina  liljor...Jag hade många vackra liljor...gula, vita,rosa, vinröda...mfl...

...Dessa mörka liljor slår ut i blom sent...............

..dom vita är så fina att ta in med lite grönt till..

..Forsränning i Kukkolaforsen....betyder sommar.

...Denna sten från forsstranden  hade jag velat ta med mig hem..men den var för tung!!! Tyvärr!!!!

...mina kurviga gurkor.....säkert inte Eu -godkända, på grund av utseendet, men supergoda.

..Christer och Leena i Vuomajärvi  när de hälsade på  hos oss,,,..vi gjorde ett besök i Leenas barndomshem...allt var vildvuxet....huuu!! inte så kul...men, så är det.


Skall ske.....snart!!!!!!!kanske i morgon..........

Detta var väl en konstig form av en mandelpotatis..eller???...tur att alla inte var av denna modell....

..våran vackra. kanal i Piteå ... Detta var några . återblickar......Ha det gott alla fina ,,,,vi ses snart !!...Idag har det stormat hos oss....ingen inbjudan till någon som helst utejobb...tur att jag är pensionär och kan ta dagen som den kommer...Ha de!!!Jag njuter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar