tisdag 31 maj 2011

Semesterresan…..den 23 - 30 Maj 2011

CIMG2248 Här sitter jag på Kallax flygstation och tänker….vad denna vecka som jag har framför mig  har att bjuda …jag har förstått att den kommer att bli hektisk.
CIMG2249 …Nu har vi landat i Stockholm på Arlanda….efter ett par timmars väntan får vi gå ombord på planet som tar oss till Göteborg och Landvetters flygplats.
CIMG2252 På Landvetter möter våra goda vänner Leena och Christer oss….här en bild på Leena och mig, ett kärt återseende.CIMG2320 ..Efter en bilresa på ca:1,5 timme genom Göteborg och vidare till ön Orust i Bohuslän där Leena och Christer bor kunde vi äntligen känna oss som nästan hemma. Nu hade vi nått det första målet.
Nu skulle vi sova några timmar, för nästa morgon fortsätter färden till Danmark. Kl 04.00 öppnade vi våra blå….packade bilen i ett regnigt Orust och äventyret kunde börja.
CIMG2254 Här sitter vi på den fina båten Stena Line och intar våran frukost.Båtresan tog 3 timmar och en kvart.
CIMG2253 Jag fotograferade från båten och lyckades fånga Ostindien fararen , som stod ankrad eller förtöjd kanske det kallas..i Göteborgs hamn…...visst är den båten vacker och vilken historia den bär med sig.
CIMG2256 Hej då Göteborg!!!Nu gungar vi på Kattegatt och snart möter Fredrikshamn i Danmark oss….och nya äventyr väntar…mer om det senare….

1 kommentar:

  1. The west coast looks good place, as a person goes on a holiday he want to get relaxed and like to have good food and nice ambience and atmosphere. hence this place look as perfect as one want. even conference can be held as good as possible ...

    SvaraRadera