tisdag 21 september 2010

...dagarna går för fort...

På morgonen hade jag stakat ut min dag...Jag ska göra pesto, skörda rabarber, plantera fler jordgubbsplantor, laga middag...
plus en del andra vardagliga hushållssysslor.....Jag plockade fram alla ingredienser till peston,sköljde basilikan och lät den rinna av ....
strax efter lunch ringde telefonen..."Hej mamma, ska vi åka ut på stan en stund frågade min dotter Kicki."...Jag funderade en stund.. och bestämde mig för att följa Kicki...vi brukar alltid ha så roligt med många goda skratt, som säkert förlänger mitt liv.
...Sagt och gjort peston och alla andra sysslor fick komma i andra hand.
Det blev inga större utsvävningar ang inköp av kläder , men en höstkappa hittade jag.
Just innan vi skulle återvända hem ringde våran andra dotter...hon ville att vi skulle mötas i stan.....Caroline ville titta på tapeter till småkillarnas rum...klart vi skulle mötas....Den resan till stan med kicki blev INTE kort....jag var inte hemma förän vid halv sju tiden...Jisses vad tiden går fort ...jag hinner inte med.!!!
Som tur och förutseende som jag oftast är så hade jag färdiglagad mat att snabbt få fram på middagsbordet.
Senare på kvällen gjorde jag också peston....och rabarber har jag skalat och skivat, som nu får frysa till och tillagas senare.
Nu ser jag att klockan redan är natt och jag är supertrött...
En ny dag i morgon med nya hemmajobb....jag förstår inte hur jag tidigare innan pensioneringen har haft tid att jobba i skolan hela långa dagar och sedan fortsätta hemma.
...tala om det för mig den som kan!!!!
God natt alla fina.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Du var då så fin i kappan mamma....Och i dag blir det nya äventyr...
    Kram

    SvaraRadera