lördag 18 september 2010

..hösten visar sitt intåg


...Än kokar vattnet i forsen...och rinner i våra älvar...men hösten är kommen och vintern i antågande
...med snö och is.....längtar inte alls efter den långa vita kalla snörika årstiden men ...måste glatt välkomna den...... Växterna vill komma till vinterro......jag ser redan fram emot en ny varm vår....då jag återigen får njuta av allt det vackra i naruren.
Denna lördag morgon vaknade jag till ett häftigt regn..
hörde hur det smattrade mot taket.
Mina kläder som jag hängt ut på tork för tre dagar sedan är fortfarande blöta.
kvällarna blir mörkare och mörkare..och luften är fuktig.
...termometern visar på 11 grader.
I morgon går vi till val...
Hoppas de flesta av befolkningen i vårat vackra land röstar för ett tryggare
och mänskligare tillvaro ....så att de som är sjuka, gamla, arbetslösa mfl. svaga får det bättre..och blir trodda....och att klyftan mellan de fattiga och rika planas ut.
..Själv följer jag debatterna.....jag silar inte mygg och sväljer kameler...Gör inte det du heller.!!Till sist mina vänner önskar jag er en trevlig lördag...rösta rätt!!!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Ja här har du då en sosse....
    och vilka fina bilder...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra ...i morgon går vi till vallokalen...kram, vi hörs.

    SvaraRadera