tisdag 28 september 2010

.En upplevelserik dag...


Caroline och Mathias kom till oss tidigt.....
redan klockan åtta på morgonen.
Lilla Wilmer skulle vara på dagis klockan kvart i åtta
och deras bil skulle vara på service kl. åtta.
..Så min käre man hämtade våran lilla familj från bilfirman...

Alla var pigga och glada... vi åt frukost tillsammans.

Jag och Caroline hade spunnit på en del planer, som listiga kvinnor ibland kan göra...vi ville hinna med en del små ärenden..
kolla lite i olika affärer.
Vi tog våran bil och åkte iväg.

Först ville Caroline visa några förslag till golv och tapeter, som de hade valt till deras nya hus......spännande tyckte jag.
Sedan besökte vi en nyöppnad heminredningsaffär, mysigt!!!många fina ideer.
Jag kan inte förstå att det finns så många mysiga butiker här i lilla Piteå...och alla är sååå trevliga...en riktig lantlig idyll i denna stad....tiden gick fort och...
Vi åkte och hämtade wilmer från dagis.Till slut innan vi åkte hem var vi in på Dollar Stone..
...vad hittade vi där om inte vantar, sockar, mössor och toapapper och en stor lastbil till Wilmer  förståssssss..haha!!
Dagen bara rusade iväg...ja tänk vad tiden rusar iväg....när man har roligt... 
På kvällen när våran sena middag äntligen var klar, så hade jag en hjälpande hand med all efterstädning...
min käre man...ibland är han oumbärlig
vilken klippa, speciellt när jag "rantat" och känner mig trött.
..Då är han verkligen söööööt!!!!!

.....Tro mig eller ej!!!!! Caroline och jag hann även göra en vända till reprisen..
och vad hittade jag där??????? JOOOOOOO. ..en liten kallmangen, som jag velat ha...sedan länge..hahaha!! för tro mig 50 kr.
Hädanefter är alla lakan, örngott mm. manglat...hemma hos oss.
ingenting behöver strykas längre...förutom vissa plagg förståss!!!!!
...Så du som sover hos oss sover i kallmanglade lakan...Skönt eller hur????
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar