lördag 5 mars 2011

...samtal.....

..I kväll vill jag påminna er mina vänner att det går fortfarande att laga god mat i en lergryta...Jag lagade karrespjäll, som jag förpenslade med en blandning av :honung,soyja,riven pepparrot,lite salt, majsolja....Grytan hade jag i varmluftsugn i ca, 45 min, i  175 grders värme. varefter jag vände spjällen och penslade på den andra sidan..åter i ugn..ca. 45 min...sedan tillsatte jag lite vatten + ett skalat tärnat äpple ,gul lök... och till slut lite grädde, mera soja och en dessertsket köttbuljong(Alpnaering)
..Allt fick sedan koka ihop ett tag....Jag vill bara påminna er mina bloggläsare , om hur bra en liten lergtyta är bra ibland.
...Eftersom det är fredag och vi sitter och ser lets dance, så blir kvällen sen.
Jag gjorde några goda nattmackor till oss , min älskade man och mig ..med smör, ishavssallad, äggklyftor,kaviar,gurka, prästost, oliver,tomater och purjolökshack.
....enkelt och gott.( ..återigen , man tager vad man haver sa Kaisa Varg).
Idag har jag talat i telefon med min far, mor, sköterskan Maria..och föreståndaren för äldreboendet, där mina föräldrar numera bor ..alla är så fina och tillmötesgående på boendet...
Mor mår inte så bra just nu, hon lider av magsmärtor...så vi har haft en tät telefonkontakt i kväll.
Hoppas hon mår bättre i morgon , min älskade mor.
I kväll har jag tänt levande ljus både ute och inne, vilket jag gör ofta......det ger mig livsgläde och energi....jag kan sitta och titta på ett ljus och se livets glöd...Känner att jag behöver en massa positiv tankning just nu..
God natt till dig min vän , som läser min blogg....
I morgon är en ny dag med nya utmaningar..
Kram!! Ljuset brinner ...för oss!!!!Mig , dig och mina föräldrar...
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Fint mamma!! Sänder en massa energi till dig!!Kram, kram.

    SvaraRadera
  2. Tack kära barn..kram till dig också.

    SvaraRadera