tisdag 8 mars 2011

..uterumstaket...

Tänk vad denna snö kan ställa till med.....inte bara att skotta gården , utan även vissa tak måste skottas.Idag rasade snön ner från hustaket med ett brak.....så uterumstaket fick sig en riktig törn....en enorm tyngd i ett ögonblick som gjorde att plasttaket gick sönder på flera ställen..och Tord fick snabbt hämta spade och stege för att påbörja jobbet med att få bort denna enorma snömängd, som även tagit med sig snörasskyddet....fortsättning följer...!!!
Snön har sjunkit mycket på våran tomt ..det har varit några + grader de senaste dagarna och vägarna är barskrapade, så jag hann inte använda min fina spark så många gånger  denna vinter bara någon tur med barnbarnet....varför inte? kanske du frågar dig....jag blev förkyld , fick hög feber ..var sjuk i en hel månad....och när vårvintern kommer med sol, så skrapas gatorna rena från snö...men inget ont som inte har något gott med sig ..Jag kan sitta på min spark med en fårskinnsfäll under stjärten och njuta av vårsolen med en skvallertidning som sällskap.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar