fredag 22 juli 2011

En fin sommardag..

Juni-Juli 2011 306 Förmiddagen började med lite bad och lek hemma hos oss på Rengatan…små grabbarna mös av sommaren  liksom Caroline och jag…..
Juni-Juli 2011 311På dagen gjorde vi en tripp på stan…Wilmer provade olika mössor och som du ser här även olika  solglasögon….jag undrar vem han brås på…???lite fåfäng!!kanske????
Juni-Juli 2011 313 …När vi anlände till Klumgatan…stod min man..(Wilmers och Melkers morfar Tord) och funderade….bodan behövde en ny dörr och den finns nu , den är klar …..men , bodan  måste lyftas……den har satt sig!!! Ett litet jobb kan bli stort!!Men fortsättningen görs imorgon…
Juni-Juli 2011 314 Juni-Juli 2011 319 Grillen tändes……och många lekar hann vi med bla. många av oss blev fångade av håven…..en av dem var Wilmer och..mormor (tyvärr ingen bild av mig  eftersom jag fotograferade)och
Juni-Juli 2011 318 …Kolla pappa Mathias är fångad!!!!!!en stor fisk!!!!!Haha ha!!Men pappa  Mathias berättar för sin son, att denna håv kan vi ta med oss när vi åker ut och fiskar…då kan du fånga riktiga fiskar...jag brukade som barn  fånga små fiskar med en håv...som jag sedan släppte tillbaka i vattnet.... det var kul...Men fick jag en stor fisk tog jag den....Jag delar mitt intresse till fullo med Mathias...att fiska  är så mycket mer ....att uppleva naturen...se älvens strömmar..--höra fåglarnas kvitter, vindarnas susning!!!och ev solens nedgång... 
Juni-Juli 2011 321 Juni-Juli 2011 315 Juni-Juli 2011 320 Juni-Juli 2011 312 Kvällen avslutades med egengjorda hamburgare med goda tillbehör…och till efterrätt plockade vi,Caroline,  Melker och jag.. hallon och jordgubbar, som sedan serverades med glass…En underbart fin sommardag.
Fredag med nya utmaningar och äventyr i naturen…..solen är röd i nedgång , vilket betyder vackert väder även imorgon dag…Gott och det bästa till dig min bloggläsare..Ha de!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar