tisdag 5 juli 2011

Fars 93-års- dag….den 3 Juli....

IMGP1098 Nu har far fyllt 93 år…och getaboggs skägget växer på hans haka….
IMGP1107 Här har jag plockat ihop en bukett rosor till far…..
IMGP1121 …Far fick en sommar krans på sitt huvud på sin stora dag….det är ju en fin årstid att plocka ängsblommor nu…..Jag snabbade mig att binda kransen innan födelsedagsfikat..
IMGP1104 Ett besök på kyrkogården hör till …här besöker vi min käre brors grav….far står bakom stenen..undrar vad han tänker???..sorligt att mista sin son och för mig min enda och kära bror så tidigt i livet han var ju bara 33 år då han lämnade oss , sin mor och far, mig med fam , sin fru och två söta små flickor...…Cancer är en “HEMSK OCH SKRÄMMANDE SJUKDOM."
IMGP1116Roger tog en bild av mig med Torneälven som bakgrund….en kär älv för mig….här har jag badat många gånger…..vi ungdomar åkte över med fars båt till de fina sandbankarna…solade och badade.
IMGP1114  När vi ändå var vid älven , så passade vi på att ta några fina sommarbilder….Roger och Ekaterina poserar framför deras bil.
IMGP1072 Vi gjorde en resa till Finland till Aavasaksa berget….och besökte bla.Ryska tsarens sommar residens, som numera är K-märkt…sommarresidenset byggdes nog i början på 1800 talet.
IMGP1039  …En liten del av interiören…här sitter jag framför den mäktiga öppna spisen…..Hörde att de brukar stället för fikasugna turister numera under sommaren….men  när vi var där fanns ingen aktivitet.
Det är några bilder av dagarna hos mor och far….fortsättning följer i morgon…
Ha det gott du som besöker min sida…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar