torsdag 14 juli 2011

En morgon på landet!!

Juni-Juli 2011 280 Idag började min morgon som vanligt med en titt till växthuset….solen skiner och allt känns skönt..

Juni-Juli 2011 279 Jag tog in ett par gurkor och näve jordgubbar, som nu mognar allt eftersom…jag plockar in minst en gång per dag. Salladen har jag satt från frö och nu har jag egen sallad också.

Juni-Juli 2011 281 Idag valde jag att lägga in gurkorna…Mitt recept på inläggning  för två gurkor är:

1 dl ättikssprit

1½ dl vatten

3 dl socker

Koka lagen , låt den kallna. Skala  och skiva gurkorna med en osthyvel. Lägg gurkskivorna i en skål, slå över  den kalla lagen. Låt stå i kylskåp ett dygn. Nu är den goda inläggningen klar att förtäras. Inläggningen håller sig i kylen i ca en vecka.

Har förberett middagen( benfria kotletter)…Vi ska åka och hjälpa till med lite jobb hos fam Keisu. och jag ska hämta barnbarnen från dagis idag.

Nu är det lunchdags för oss , sedan åker vi till Klumgatan..

Trevlig fortsättning på denna fina dag till dig , min vän..vi ses

I kväll skickar jag in beställningen till Alpnaering.

1 kommentar:

  1. Så härligt med egna grönsaker,hälsa familjen Keisu...
    Kram Kicki

    SvaraRadera