lördag 9 juli 2011

Våran objudna gäst…

Juni-Juli 2011 260 Denna söta varelse hade hittat till vårat inglasade uterum…ganska söt och snabb var han…Den lilla reptilen försvann ut i naturen ganska snabbt när vi närmade oss honom.

Juni-Juli 2011 271 Hos oss växer pense’r även mellan stenbeläggningen…snart vet jag inte var jag kan gå……för dom är ju så fina och livskraftiga….dom ler mot mig varje morgon och är så vackra.

Juni-Juli 2011 270  Dessa vita klockor som just nu är i full blom är så vackra och välkomnande vid våran entre’

För övrigt så har barnbarnet Frida varit på besök idag och jag kunde bjuda henne på några nyplockade jordgubbar från landet…Det var så roligt när Frida kom och ropade “hej mormor”!! jag befann mig i växthuset och såg att många fina gurkor är på gång…jag har redan skördat tre stora och många fler blir det…Kul.

Till dig “anonym” som kommenterat mitt förra blogginlägg vill jag säga att jag kommer att föra in fler bilder från mitt vackra Tornedalen..Tack för din kommentar!!!!Men just nu lever jag hemma med min älskade trädgård…..den är vackrast i juli månad….det poppar upp nya blommor allt eftersom.

Ha de, vi ses!!!!!Sommaren är Härlig!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Så kul att Frida kom på besök,gullfian...
    Och så söt liten ödla.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera