lördag 5 november 2011

Alla Helgons dag..

Oktober- November 2011 153 Hemma hos mig lyser ljusen , både ute och inne….jag tänker mig tillbaka bara några år….då brann det alltid ljus på mina närmaste och käraste gravar i Hedenäset…min kära far såg till att allt var till belåtenhet , även för de bortgångna…men tyvärr är hans ben slut..och åldern inne ..hela 93 år.. han orkar inte längre..…synd att jag bor så långt ifrån…men tanken finns hos dem…speciellt hos min lillebror , som gick bort redan vid 33 års ålder..alldeles för tidigt , min kära lillebror..O Gud vad jag tänker på dig….varför lämnade du mig?????…

Oktober- November 2011 147 I kväll besökte vi Öjeby kyrka… Vi skrev i visitboken båda två..…kvällen var väldigt mörk..eftersom det småregnade…det lyste så vackert på de flesta gravar…här i Öjebyn är det en väldigt stor kyrkogård…Kyrkan är 600 år gammal…..och kyrkogården därefter..

Oktober- November 2011 148 En liten vy av…Öjeby kyrka i ett regnigt Alla Helgons dag……

Oktober- November 2011 149 Vi avslutade våran.. kväll med en enkel men god middag: till förrätt: Löjromstoast ,…

Oktober- November 2011 151 till varmrätt stekt lax med potatisgratäng med paprika och ost…samt brockoli….

Oktober- November 2011 152 Oktober- November 2011 136…och till efterrätt ..Irich coffie  och en massa kramar till våran fyrbenta gäst…söta Lotta..som bara myser….och  naturligtvis deltar……

Oktober- November 2011 146 Hoppas du haft en fin Alla Helgons dag för det har jag..…kraaam från Tord , Lotta och mig..  till dig som tittar in på min blogg….Ha de!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar