lördag 24 december 2011

Julafton….

December 2011. 112 Äntligen har våra efterlängtade matgäster kommit….

December 2011. 105December 2011. 108 Vad bjöd jag på..??..Gravad lax och fyllda ägghalvor..+ annat gott pålägg..och olika sallader och sillinläggningar…

December 2011. 109 Skinka och dopp i gryta……Den varma rätten bestod av julköttbullar , Janssons frestelse , prinskorv och kokt potatis…..Å , så mätta och belåtna vi var efter denna måltid….Det smakar ju alltid så gott med julmat första gången man äter det…tur att julhelgen är kort i år , det innebär ju att det inte blir så många repriser av maten…Nu får vi börja blicka fram mot nästa stora högtid Nyårsafton!!…

December 2011. 106 ..I går kväll bakade jag några smörbröd..så dessa + chokladgodis och kaffe  blev våran efterrätt denna julafton…

December 2011. 107….Men kvällen är inte slut än…..

December 2011. 115  …När Roger och Ekaterina åkt hem , åkte vi till Caroline och Mathias….tomten skulle ju komma…och förväntningarna var enormt stora för våra små barnbarn….Här möter Wilmer upp tomten vid ytterdörren..HOOO!! HOO!!..Spännande tider för barnen ..ho ,ho…!!

December 2011. 116 Här står familjen och beundrar den fina tomten , som just kommit in..lilla Melker 2 år blev reserverad och ville upp i Gunvors famn..

December 2011. 118 ..Här överlämnar Melker sina tuttor till tomten….kanske tomtebarnen behöver dem mer än jag.. ??? (kolla blicken )

December 2011. 119 Tack!! sa tomtefar , det var bra nu får mina minsta barn en tutte att suga på ibland…Tack Melker! dig ska jag aldrig glömma…lite fundersam blev han , men kanske mormor har kavar någon tutte till mig om jag vill ha.??

December 2011. 122 December 2011. 125 Barnen fick ett berg av julklappar av den snälla tomten….även mamma Caroline var nyfiken , så hon hjälpte dem med paketöppningen..

December 2011. 126 ..Detta var en gemensam julklapp , så vi kollar tillsammans..Wao!! Nu kan vi leka affär..

December 2011. 127 ..Nä men titta mamma… jag har fått en fin hund av tomten…den kan gå och skälla…

December 2011. 128 December 2011. 129 ..Våran julafton har varit jättefin…med fin samvaro med mina kära….det är klart att jag saknade en del av familjen…men det får man ta vissa år….vi älskar varandra alla..men ibland måste man dela på sig..

December 2011. 132 ..Tack till Caroline och Mathias….och små knåddarna för en trevlig avslutning på denna julafton…

 

December 2011. 131 December 2011. 133 …Avslutar med en bild av gammeltomten , som kom från korvatunturi och hans underbara fina fru…..Spännande tider!!  Gott!! och än mer gott !! till dig som tittar in hos mig….Ha de!!! och en God fortsättning på julen…..Värme till er alla….En Jul kraaaaaaaam!!!!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder mamma!! Jättefin sammanfattning av julafton. Jag är så glad att äntligen bo nära er, det betyder så mycket för mig och min familj. Ni berikar verkligen vårt liv! :) Tack för att ni finns i vårt liv. Kram Carro.

    SvaraRadera