lördag 17 december 2011

Mamma jag tänker på dig!!

Augusti- September 2011 204 Vackra Höstastrar med skirande brudslöja som alltid planterades vid uppfarten till vårat boende ,  vi bodde i en av mejerilägenheterna .. pappa jobbade som maskinist på mejeriet…-. För mig var det en fin barndom om än du lilla mor blev så sjuk ock fick vara ifrån oss mig och min kära bror i hela elva månader , Jag viste att du låg i Sandträsk.. men vad sa det mig? Då var jag 12 år och min kära numera bortgångne bror bara sju år….det var en jobbig tid och saknaden efter mor  var enorm.. Jag fick aldrig besöka dig..…Du fick TBC i lungan..Jag saknade dig ..varför fick jag inte träffa dig??..Men nu är vi här och nu....och just i denna stund ligger du på sjukstugan i Övertorneå.......men

Augusti- September 2011 033 ..Det kommer en ny vår och sommar!..Ljuset återvänder snart……
Augusti- September 2011 032 Augusti- September 2011 007 . jag vet att du älskar sommaren med vackra blommor som du alltid hade i din trädgård och på sensommaren brukade vi åka till moster Ebba i Karungi och plocka  vinbär, … det  glömmer jag aldrig.
Augusti- September 2011 036 ..Svarta vinbär..CIMG2343 Jordgubbar..som är så gott!!
Mamma min fina kloka , som gett mig så mycket..vi ses snart igen…älskar dig..Lilla söta mor,  du fyller 92 år den 5 februari 2012….krya på dig, älskar dig..tänker på dig..

3 kommentarer:

  1. Ååååååhhhh vad fint mamma.....ni är så fina både du och mormor.
    Stor kram & krya på dig

    SvaraRadera
  2. Tack gulle dig en bamsekram till dig me.

    SvaraRadera