torsdag 1 december 2011

Borta bra men hemma bäst!!

På onsdag förmiddag åkte vi (Tord och jag)…till Hedenäset..Vi hade bestämt att köra under den ljusa tiden under dygnet pga. att Tord  nyligen opererat in nya  linser i bägge ögonen och än så länge  ser dåligt i mörker…. kring alla mötande bil ljus ser han en stor aura ..men tyvärr var inte vädret det bästa ,det blåste och regnade och hela resan var gråmulen…..och vindrutetorkarbladet på förarsidan var inte ok , så vi gjorde ett stopp i Kalix för att få tag på ett nytt , men nej!! så resan fick fortsätta med dålig sikt..fy!!..Väl framme hos mor och far på äldreboendet.....Vänligt emottagande av personalen , vilket alltid känns bra…..och mor och far var glada  över att se oss… Jag fick göra lite advent fint hos dem båda…….Vi åt middag tillsammans alla fyra i lilla matsalen (kålpudding) , som jag gjort hemma och tagit med mig…..På kvällen duschade jag far i hans badrum och Tord klippte hans tånaglar..han blev riktigt omhuldad…..och  mor behövde få sina handnaglar klippta….Efter en kväll med lite jobb , tv , prat i kvadrat , mat , fika , och kramar,   var det dags för oss att söka oss till våran lya….Jag och Tord sov i källarplanet..i relax rummet , som det kallas……
Oktober- November 2011 227  …Här fanns en massa träningsredskap och en minidubbelsäng och en SPIKMATTA……Vi bäddade sängarna med egna lakan och sedan satt vi  uppe och bubblade en stund…….
Oktober- November 2011 226  ….Jag måste bara prova spikmattan  sa Tord, men inte på bar rygg…den är ju inte min……det var ganska skönt!!!…sedan var det dags för sova…till ljudet av karlavagnen på radion….Sömnen blev lite si och så…men toppen att vi får sova i ett eget rum på boendet....inte alls fel.....för bra!....men hur som helst så är det..  “ borta bra men hemma bäst”. I dag torsdag fick jag träffa både sköterskan och chefen för boendet…vilket medförde att  en hel del frågetecken blev utredda…..skönt!!…Nu hemma!!!!….Gott till dig som tittar in på min blogg!!! Ha de!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar