onsdag 14 mars 2012

Relaxen..

Mars- April 2012 054 Nu har vårkänslorna fått tag i mig….längtan av att ha tid och vara ute så mycket som möjligt fick mig att idag påbörja vårstädningen….det första rummet var så klart relaxen och bastun….

Mars- April 2012 056 Denna springbrunn har min man redan rengjort utomordentligt noga..…gissa vad  vi fann där i vattnet??????????Joooo två söta möss som missat råttfällan och hamnat i vattnet….två möss som fått mista livet för våran fåfänga…men så kan de bli. Relaxen och bastun är ju utomhus…så det kan komma in små möss än så länge….men vi ska försöka täta och lista runt bättre nu så vi inte behöver få dessa små gäster nästa vinter.

Mars- April 2012 057 Mars- April 2012 059 ….Bild mot bastun..dessa två hörn skåp har Roger gjort , samt spegeln på väggen…

Mars- April 2012 061 ..Här syns spegeln bättre..och termometern på väggen visar temperaturen i relaxen….det får inte bli för kallt för då fryser ju vattnet i våran springbrunn och pumpen far illa.

Mars- April 2012 058 …Avslutningsvis vill jag visa en “orm” i trä , som min far hittat i skogen…..den gör sig riktigt bra på väggen..kanske skrämmer den någon…!!!!

På fredag badar vi bastu och relaxar i det nystädade såpa doften…..Skönt!!! Ha de bra alla fina kraaaam!! Oj!!! jag glömde…… Vi har haft en underbart fin dag återigen med flera plus grader…..men nätterna är fortfarande kalla just nu – 5 grader…..

1 kommentar:

  1. Ni har det verkligen mysigt i relaxen! Vi måste komma och basta någon dag! Kanske i helgen.. :)

    SvaraRadera